index
FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS

EverHeat AB åtar sig att säkerställa att dina produkter fungerar som de ska. Vår garantipolicy inkluderar följande:

  • 1 års garanti: Gäller vid normal användning.
  • 3 års reklamationsrätt: Gäller för ursprungliga fel som fanns vid leverans.

Garanti- och reklamationsperioden börjar räknas från den dag då du köpte produkten. Kom ihåg att spara ditt kvitto, det fungerar som din garantisedel. Det är också en bra idé att noggrant kontrollera din leverans vid mottagandet för att säkerställa att den är korrekt och utan fel. Innan du inleder en reklamation, bör du försäkra dig om att felet verkligen ligger hos produkten och inte är en följd av felaktig användning. Om minst TVÅ enheter upplever samma problem kan det bero på felaktig användning eller så är produkten utformad att fungera på ett visst sätt. Du kan också återgå till bruksanvisningen eller kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp. Om du returnerar defekta produkter, behandla och förpacka dem på samma sätt som om de var i perfekt skick. Som konsument ansvarar du för förpackning och produkten tills den är mottagen av oss. Normalt sett löser vi reklamationsärenden med hjälp av två olika tekniker inom 1-5 arbetsdagar. Produkter med garantifel repareras eller byts ut mot en annan produkt med liknande funktion eller prestanda. Om du önskar kan enskilda produkter eller reservdelar, såsom handskar eller batterier, oftast beställas separat från oss för att undvika att köpa en hel ny uppsättning. Om reklamationen inte kan styrkas och produkten är felfri kan en avgift på 250 SEK + frakt tur och retur tas ut. Fraktkostnaden är normalt 79 SEK enkel väg.

Vår garanti täcker inte:

  • Skador orsakade av olyckor, felaktig hantering eller avvikelse från skötsel- och serviceanvisningar.
  • Skador eller fel som uppstår på grund av oaktsamhet, missbruk, onormal användning eller onormalt slitage.
  • Upprepade skador på sömmar, blixtlås, kablar och kontakter som tyder på missbruk.
  • Om serienumret saknas eller om produktionsdatumet (YY-MM) inte är synligt.

Så här reklamerar du en produkt:

  1. Innan du returnerar produkten behöver vi en skriftlig beskrivning av de problem du upplever med produkten, så att vi kan vidarebefordra informationen till våra tekniker.
  2. Om våra tekniker beslutar att produkten ska undersökas närmare, skriv tydligt på returformuläret att du vill reklamera produkten. Lägg returformuläret i paketet tillsammans med produkten du vill reklamera.
  3. Använd den förbetalda returfraktsedel som du antingen har fått med din leverans eller som du har erhållit från vår kundtjänst. Klistra fraktsedeln tydligt på paketet och lämna in det hos PostNords ombud.
  4. Räkna med att det tar mellan 2-7 arbetsdagar från det att du har lämnat in paketet tills vi har utvärderat din reklamation. Notera Parcel-ID-numret på returfraktsedeln eller spara inlämningskvittot för att kunna följa returens status själv.