index
FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS FRI FRAKT ÖVER 500 KR SNABB LEVERANS

Köpvillkor

Priser och Betalning

Våra beställningar skickas från Sverige, och du som kund ansvarar för att själv lägga din beställning i vår webbutik, eftersom vi inte har möjlighet att göra det åt dig. I din kundvagn kommer du att kunna se det totala priset, inklusive alla avgifter, fraktkostnader och moms för leverans inom EU och Norge. Observera att om din leveransadress är utanför EU kan det tillkomma moms, tullavgifter och hanteringsavgifter.

Betalningsalternativ:

  1. Klarna Checkout

    För mer information om villkoren för Klarna Checkout, vänligen besök följande länk: Villkor för Klarna Checkout

  2. Faktura för Företag/Myndighet

    Detta alternativ är ENDAST tillgängligt för FÖRETAG och myndigheter. Privatpersoner, enskilda firmor samt nystartade eller mindre företag bör i första hand välja Klarna Checkout för fakturabetalning. Undantagsvis kan detta alternativ godkännas med en kredittid på 30 dagar.

Frakt och Leverans

Vi erbjuder fri frakt inom Sverige för beställningar över 499 SEK till ordinarie pris. Leveransen brukar ta 1-3 vardagar. Beställningar som läggs före klockan 12:00 skickas vanligtvis samma vardag. Alla våra leveranser sker med DHL, och du kan se leveranstiden för ditt valda fraktsätt i kundvagnen. Om någon av våra produkter har en annorlunda leveranstid, kommer detta tydligt att anges för den specifika produkten. När varan har nått ditt valda utlämningsställe, kommer du att få en SMS-avisering.

Vi förpackar alla varor noggrant för att säkerställa att de når dig i gott skick. Vi uppmanar dig att aldrig acceptera en skadad leverans.

Som avsändare är vi ansvariga för att din beställning når fram till dig. I de sällsynta fallen då en sändning verkar vara borttappad, har vi erfarenhet av att de vanligtvis återfinns. Därför börjar vi normalt reklamera en försvunnen sändning tidigast 10 vardagar efter den senaste statusuppdateringen för din leverans. DHL behandlar vanligtvis reklamationer inom 60 dagar. Därför kan det ta upp till 60 dagar efter att vi har inlett en reklamation innan vi kan skicka din beställning igen eller kreditera din order. Ibland uppstår leveransförseningar som ligger utanför vår kontroll. Om sådana förseningar inträffar, måste vi meddela att vi inte tar ansvar för eventuell skada som förseningen kan orsaka.

Vänligen notera att om du inte hämtar ut ditt paket, kommer en avgift om 150 SEK att debiteras för nationella leveranser och 250 SEK för internationella leveranser.

Om du angivit felaktig adress, postnummer eller använt en ogiltig fraktsedel (våra fraktsedlar är giltiga i 60 dagar) och vi blir efterdebiterade av DHL, kommer vi att debitera dig en motsvarande summa på 150 SEK.

Ånger- & bytesrätt

Vi erbjuder generösa möjligheter till ånger och byte av produkter. För varor som säljs till ordinarie pris har du en 60-dagars period för att utöva din ångerrätt eller begära byte. Om produkten säljs till ett reducerat pris gäller ångerrätt och bytesmöjlighet i 14 dagar. Detta gäller både för privatpersoner och företag.

Din rätt att ångra eller byta en produkt börjar gälla från och med den dag du mottar varan. Du behöver inte kontakta vår kundtjänst innan du utövar din ångerrätt eller begär ett byte.

När du utövar din ångerrätt eller begär ett byte, har du rätt att inspektera och prova produkten i rimlig omfattning. Om produkten visar tecken på användning, hanterats oaktsamt, har spår av rök eller parfym, eller om det finns djurhår, förbehåller vi oss rätten att göra avdrag från återbetalningen för att kompensera för värdeminskningen. Om det är nödvändigt att utföra en textiltvätt, kommer en avgift på 100 SEK att dras från återbetalningen. Observera att vi inte kan återköpa begagnade värmesulor eller värmestrumpor av hygieniska skäl. I sällsynta undantagsfall kan det även göras avdrag för eventuella extra kostnader som uppstår under returhanteringen.

För att få full återbetalning av produkten måste den användas i samma utsträckning som det skulle vara accepterat i en fysisk butik. Om du utövar din ångerrätt, kommer vi att återbetala det fulla beloppet senast inom 14 dagar efter att vi har mottagit varan. Återbetalningen till ditt bankkonto hanteras automatiskt av den betalleverantör du valde vid köpet.

Vi rekommenderar starkt att du använder den förbetalda returfraktsedel som bifogats med din leverans. Om du inte har mottagit en sådan, kontakta gärna vår kundtjänst för att begära en. På så sätt kan vi enkelt spåra din retur tills den når vårt lager.

Du som kund ansvarar för kostnaden för returen. Om du använder vår förbetalda returfraktsedel vid ånger av köpet, kommer en avgift på 79 SEK att dras inom Sverige. För returer utanför Sverige, debiteras istället 150 SEK.

Om du byter till en annan storlek av samma produkt och behåller den till sist, tillkommer ingen avgift. Men om du ångrar köpet efter ett storleksbyte, kommer en avgift på 150 SEK att dras inom Sverige, och 300 SEK vid storleksbyte utanför Sverige. Avgiften dras från det belopp du har tillgodohavande för de returnerade varorna.

Om du väljer att använda ett eget fraktbolag, måste du skicka returen som ett företagspaket till följande adress:

EverHeat AB

Box: 3055

350 33 Växjö

SWEDEN

Så genomför du ett STORLEKSBYTE eller ÅNGER av din beställning:

Storleksbyte:

  1. Fyll i returformuläret och ange den önskade storleken du vill byta till. Lägg returformuläret tillsammans med den vara du vill byta i paketet. Vid ett storleksbyte behöver du INTE returnera eventuella tillbehör som laddare, batterier, väska, manual eller originalförpackning. Syftet är att göra paketet så litet och lätt som möjligt.

  2. Använd den förbetalda returfraktsedel som du antingen har fått med din leverans eller som du har erhållit från vår kundtjänst. Klistra returfraktsedeln tydligt på paketet och lämna in försändelsen hos ett Postnord ombud.

  3. Observera Parcel-ID-numret som finns angivet på returfraktsedeln eller spara inlämningskvittot. Detta gör att du kan följa returens status. Vanligtvis tar ett storleksbyte mellan 4-8 vardagar från det att du lämnar in försändelsen tills du har den nya produkten.

Ånger:

  1. Fyll i returformuläret och ange att du önskar ångra ditt köp av varan. Om du vill kan du även skriva ned anledningen till ditt återköp. Lägg returformuläret och varan du vill returnera i paketet.

  2. Använd den förbetalda returfraktsedel som du antingen har fått med din leverans eller som du har erhållit från vår kundtjänst. Klistra fraktsedeln tydligt på paketet och lämna in försändelsen hos ett Postnord ombud.

  3. Förvänta dig att det tar mellan 4-8 vardagar från det att du lämnar in försändelsen tills du har fått återbetalningen på ditt konto. Glöm inte att notera Parcel-ID-numret på returfraktsedeln eller spara inlämningskvittot för att kunna spåra returen själv.

Garanti och Reklamation

EverHeat AB åtar sig att säkerställa att dina produkter fungerar som de ska. Vår garantipolicy inkluderar följande:

  • 1 års garanti: Gäller vid normal användning.
  • 3 års reklamationsrätt: Gäller för ursprungliga fel som fanns vid leverans.

Garanti- och reklamationsperioden börjar räknas från den dag då du köpte produkten. Kom ihåg att spara ditt kvitto, det fungerar som din garantisedel. Det är också en bra idé att noggrant kontrollera din leverans vid mottagandet för att säkerställa att den är korrekt och utan fel. Innan du inleder en reklamation, bör du försäkra dig om att felet verkligen ligger hos produkten och inte är en följd av felaktig användning. Om minst TVÅ enheter upplever samma problem kan det bero på felaktig användning eller så är produkten utformad att fungera på ett visst sätt. Du kan också återgå till bruksanvisningen eller kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp. Om du returnerar defekta produkter, behandla och förpacka dem på samma sätt som om de var i perfekt skick. Som konsument ansvarar du för förpackning och produkten tills den är mottagen av oss. Normalt sett löser vi reklamationsärenden med hjälp av två olika tekniker inom 1-5 arbetsdagar. Produkter med garantifel repareras eller byts ut mot en annan produkt med liknande funktion eller prestanda. Om du önskar kan enskilda produkter eller reservdelar, såsom handskar eller batterier, oftast beställas separat från oss för att undvika att köpa en hel ny uppsättning. Om reklamationen inte kan styrkas och produkten är felfri kan en avgift på 250 SEK + frakt tur och retur tas ut. Fraktkostnaden är normalt 79 SEK enkel väg.

Vår garanti täcker inte:

  • Skador orsakade av olyckor, felaktig hantering eller avvikelse från skötsel- och serviceanvisningar.
  • Skador eller fel som uppstår på grund av oaktsamhet, missbruk, onormal användning eller onormalt slitage.
  • Upprepade skador på sömmar, blixtlås, kablar och kontakter som tyder på missbruk.
  • Om serienumret saknas eller om produktionsdatumet (YY-MM) inte är synligt.

Så här reklamerar du en produkt:

  1. Innan du returnerar produkten behöver vi en skriftlig beskrivning av de problem du upplever med produkten, så att vi kan vidarebefordra informationen till våra tekniker.
  2. Om våra tekniker beslutar att produkten ska undersökas närmare, skriv tydligt på returformuläret att du vill reklamera produkten. Lägg returformuläret i paketet tillsammans med produkten du vill reklamera.
  3. Använd den förbetalda returfraktsedel som du antingen har fått med din leverans eller som du har erhållit från vår kundtjänst. Klistra fraktsedeln tydligt på paketet och lämna in det hos ett DHL ombud.
  4. Räkna med att det tar mellan 2-7 arbetsdagar från det att du har lämnat in paketet tills vi har utvärderat din reklamation. Notera Parcel-ID-numret på returfraktsedeln eller spara inlämningskvittot för att kunna följa returens status själv.

Integritetspolicy

General Data Protection Regulation (GDPR) är en EU-förordning som reglerar hanteringen av personuppgifter. Med personuppgifter avses information som kan kopplas till en individ.

EverHeat AB är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund tillhandahåller oss. Dessa uppgifter behandlas av oss för att möjliggöra hantering av dina köp samt för marknadsföringsändamål om du har anmält dig till vårt nyhetsbrev. För att kunna hantera dina inköp och kundärenden lagrar vi följande uppgifter: för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress samt köphistorik. Om du väljer att betala med faktura sparar vi även ditt personnummer. Vi behåller dina uppgifter i 7 år enligt bokföringslagen. Du har rätt att begära att få tillgång till de uppgifter som vi har registrerat om dig. Om uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta kan du begära att de rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådana fall via e-post.

Vi lämnar aldrig ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till obehöriga tredje parter, med undantag för följande punkter:

  • Systemleverantörer: För att hantera och administrera din beställning måste vi dela viss information med våra systemleverantörer. Vi använder systemleverantörer såsom Fortnox (affärssystem), Shopify (webbutik), Gmail (e-post). 

  • Betalningsleverantörer: Informationen delas eller sparas för att möjliggöra genomförandet av ditt köp och för att skydda dig mot bedrägeri. Vi använder betalningsleverantörer som Klarna och Swish.

  • Fraktbolag: För att kunna leverera din beställning måste vi dela viss information med fraktbolaget. Vi använder fraktbolaget Postnord.

Din integritet är viktig för oss, och vi följer noggrant alla gällande lagar och regler för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras på ett säkert och ansvarsfullt sätt

Övrigt

Vi på EverHeat bedriver vår affärsverksamhet skriftligen för att tydligt dokumentera överenskommelser.

Vi vill informera om att eventuella felaktigheter i skrift kan förekomma, även i manualer och på förpackningar.

Vi reserverar oss mot eventuella uppenbara prissättningssfel och förbehåller oss rätten att häva köpet vid sådana tillfällen.

Vi förbehåller oss även rätten att justera priserna och ändra våra försäljningsvillkor när som helst.

Vi rekommenderar att du även tar del av informationen från Konsumentverket och Distansavtalslagen samt EU:s gemensamma tvistlösningssida på http://ec.europa.eu/odr för ytterligare vägledning.